perjantai 13. toukokuuta 2016

kiertomatkailut

Kävimme joko koko perheen kanssa tai äidin kanssa moneissa paikkoissa.

Äidin kanssa menimme Denshing Temppeliin, joka sijäitsee jossain vuorien päällä. Tapasimme siellä isoäitiä Le louvre leipomolta. Hän seliti meille mitä siellä on ja sen jälkeen papi temppelistä tuli meille. Hän oli tosi illoinen ja sanoi, että minä olen ainoa musta henkilöä joka on käynyt hänen temppelissa. Hän kutsui minut soitamaan temppelin kulkunen 3 kertää, koska minun vierailuni tuoda hyvää tuuria heille. 
Kävimme myös hautajaiset seremoniin 1 tunnin ajomatkaan Minobu choon.

Minä, äiti ja 2 veljen kanssa kävimme Sengataki vesiputoksia. Se oli tosi suuri ja korkea, en ole koskaan nähnyt livena paitsi televisiosta. Tykkäsin paljon. Matkalla kotiin päin kävimme Takeda Shingen pyhäkkössä, äiti on ostanut minulle ennustaja korttin ja sain parasta tuuria.
kuvaaaaaaaat

Sain virallinen kutsun Nirasakin lukiolta,  puhua opiskelijoiden kanssa ulkomaisen kultuurista ja opettajien mukaan minä olin sopiva henkilöä siihen. Olin heidän kanssa koko päivä ja puhuimme kaikesta Suomesta, Somaliasta, opiskelusta ja kulttuurista, sitten oli aika antaa minulle 10 minuuttin puhevuoroa, kannustamaan opiskelijoille oppimisesta ulkomailla. Kerroin heille, että tarvitsee olla rohkea vain silloin kun alekirjoitatte hakemus paperit ja sen jälkeen kun seikkailu alkaa, ette tulee katumaan sitä.  Koulun rehtori tykkäsi minun puhestä ja kutsui meitä, koko perheta grillijuhlaan seuraava lauantaina.

Joku päivä työn jälkeen menimme vanha japanilainen nukkekotiin. Minun host-äiti tykkää karaokesta ja menin hänen ja kaverien kanssa karaoke baariin laulamaan, se oli minun ensimmäinen kertää ja tykkäsin siitä paljon.


Äiti ja isoäiti@ temppeli



Denshing Temppeli


Temple bell

Lion dog

perheen kanssa vesiputouksia

Minun jumala, japanilaisten vuosi laskelmien mukaan. 

ringing the bells of prayers again

ennustaja kortti





Nirasaki lukio







karaoke baari


karaoke laulun teksti

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti