keskiviikko 18. toukokuuta 2016

Le Louvre Leipomo 2.

Le louvre leipomo 2.

Opin ammatillisesti paljon, erityisesti taikinan tekeminen, paistamisesta ja kassan myymälän puolelta opin miten tärkeä asiakaat ovat, koska tällä asiakaat ovat kumppanit ja niitä kohdellaan niin. Töitä on paljon tässä, mutta miten hyvin ja täsmällisesti se tehdään yllätti minut. Ehkä saisin samoja kokemuksia 5 vuodessa muualta kuin tästä. Olen tosi kiitollinen, että sain mahdollisuuden tulla tänne leipomoon ja tähän Japaniin kokonaisuudessaan. Suosittelisin tämän paikkan, kenelle on nälkä oppia uutta asioita tai uudella tavalla kuin kotimaassa.

Muutamma viikkoa leipomossa ollessani, Yamanashi sanomalehti tuli haastatella minua ja muutamma päivien jälkeen artikkeli oli lehdessä japaniksi ja vähän englanniksi. Lehdin kuvassa näkyy kokki opiskelijat  Mika ja Johanna Rovaniemelta .

5. viikkoa oli minun vuoroni opettaa heille jotain suomalaisten leipiä, valitsin karjalanpiirakkaa, koska se on täys suomalainen. Teimme ensimmäistä kertää talon henkilökunnille ja asiakkaille maistelua, minäkin vein ne kotiin perheelle. Kaikki on tykkänyt siitä ja heti seuraava päivää tuli tilauksia asiakailta ja oloitimme tekemään niitä.
Yksi Herrasmies, joka on käynyt Suomessa 50 vuotta sitten  on nähnyt karjalanpiirakkan kuvat leipomon facebook sivulta ja tuli puhumaan minun kanssa joka päivää minun tauko aikani ja kutsuin hänet Finland Partyin, hän oli tosi iloinen ja antoi minulle matkamuistoa.
Tekstissa lukee meidän nimet, mutta kukaa voi lukea ?




Ei kommentteja:

Lähetä kommentti