torstai 26. toukokuuta 2016

Arigato gosaimasu

Kiitos

Japanissa kaikki henkilöt, ketkä tapasin 6.5 viikkoa olivat ekstra hyviä minulle. Isäntäperhe oli mukava minun kohdaan ja tekivät enemmän kuin mitä olisi hyvää. Töissä taas kaikki olivat niin ihania, oli vaikea lähteä sieltä pois viimeinen päivää.
Goro-san joka oli meidän kanssa ihan alusta loppuun asti on super ihminen, ymmärtäväinen ja osaa tehdä paljon.
Sitten oli kaikki muut ihmiset ketkä tapasin perheen kauta, he olivat hämästyttäviä, 2 vuotias lapset yli sataan vuotialille. Sain paljon lahjoja 6.5 viikkoa, mitä en saanut 6.5 vuotta.

Suomessa on henkilöt kenelle  sana kiitos ei ole tarpeeksi riitävä, mitä minä sain on ennemän kuin mitä voisin kuvailla sanoin. Mistä aloitan on vaikea päätää ja  mihin se loppuu on elämani loppuun asti.  Pitkä tarina, joka on alkanut silloin kun laitoin nimeni paperiin, joka  Saila Sipilä on tuonut ja jatkui, kun Mari Pakkonen antoi iloisia uutisia, että paaseen Japaniin.  Helena Mikkola oli huoehtiva, aina mukana myös kun olin japanissa.  Kaikki muut jotka olivat verhojen takana, jotka en koskaan tavanut. Kristiina Lehto minun opettaja  ja luokka opiskelijat,  jotka piristi minua aina kun luulin että en koskaan saa mahdollisuuden mennä  vaihtoon japaniin.

Koko matka oli loistava ja kokemuksia mitä sain sieltä loppuu ikuisuuksia. Vaikka haluaisin, jäädä siellä vähän pidempi aikaa, mutta oli myös aika palauta kotiin. Suomi kutsuu,  valmistumisen päivä on lähelä ja kaipaan kaikki mitä tässä on.

Arigato gozaimasu

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti