lauantai 16. huhtikuuta 2016

Tie Japaniin

Minä olen Azeezy Hussein Mahmud. Leipuri-kondiittori kolmannen vuoden opiskelija. Turun ammatti-instituutti, anninkaisten koulutalo.
Matkani Japaniin alkoi Kevällä 2014. kun hain kansainvalinen vaihto ohjelmaan.   Laitoin 1. vaihtoon Japaniin ja tiesin että halusin mennä vain Japaniin. Lukematommia Rukouksen, monien paperien täyteminen, Vuosien odotuksen ja kuukausien valmisteiden jälkeen olin valmis lähtemään nousevan auringon maahan.

Matkalauku pakattu, viettänyt viimeiset hetket kaverien kanssa, tuliaset pakattu, maailman paras opettajan halaaminen jälkeen oli aika lähteä keräämään kokemuksia maailman toiselta puolelta.

Meitä oli 6 suomalaista opiskelijoita( suurlähettiläät). Lähtimme Hensinki-Vanta lentokentältä 17.15 ja saapuimme Naritan lentokentän terminaali 2 noin klo 8.55 aamulla. 10 tuntia lentokoneessa on missä minun uusia kokemuksia alkoi kun päätin, että syön nuudelia syömäpuikoita ekä kertä elämässäni, se onnistui, mutta kesti tunti ja kipua.  keskusteluja juuri tavatu ihmisiä ja vanha tuttu luokkakaverin keskusteluja ja lempi tv sarjan katselua vei aikaa ja ennen kuin olin väsynyt olin lukemassa iso taulukko, mikä lukee Welcome to Japan etsimään suomen kielta,  ja se siinä luki Tervetuloa, maailman isompia kielien joukuessa. Limousine bussilla olimme  Tokion APA Hotellissa Shinjuku Kabukicho Towerissa.  Kävelimme  ympäri kaupungiä ja kävimme syömässä yhdessä ryhmässä sekä Mcdonalds että japanilaisessa ravintolassa syömään.
Matkustimme seuraavana pääivänä 2 tuntia  junalla Kofuun, Yamanashi prefektuuriin. Taas näin isossa taulussa Tervetuloa Yamanashiin, mutta tällä kertä se oli juuri meille, host perhet ja Yamanashin yhteyshenkilöä.  Tutustuminen jälkeen siiryimme kirjastoon ja oli pieniä juhlaa, sitten kaikki siiryi omaan perheen kanssa kotiin.

Minä menin kaupungille katsomaan samurai festifaalia minun host äidin ja velin kanssa. Mollemmat puhuvat hyvin englantia ja äiti on englannin opettaja. Näin ekä kertä mount Fujia kaukana ja oli pakko ottaa kuvan.  Kotona oli isä odotamassa ja tutustuminen jälkeen hän autoi nostamaan minun ison laukun yläkerrökseen kaunis huoneeseen. Illalla ruokailun jälkeen oli aika käydä taivaassa. ( japanilainen kylpyä).  Sunnuntaina menin kirsikka maatiloihin autamaan ja oli mukava tehdä töitä 7 hymyilevä ihmisten kanssa, joimme teetta muovi pullosta ja illalla menimme pieniä polkujien läpi noin 7 minuuttia kävelyä Le louvre leipomoon, laatiinalaisten kirjaimet sai minut päätämään, että joku ainakin puhuu englantia  sitten menimme ulos syömään.  ja päivä loppui taas ja aina japanilaisten kylpyä.

tyttöjen kanssa

1.kertää syömäpuikot

sai minut nauraaan

Tervetuloa suomeksi

selfie with the hotel

konsertti hotellin edessa

ice cream auto tokiossa

Tokio keskusta

kun tuntemattomia ruoka on pelotava, syön tuttu roskaruokaa